FANDOM

Cześć, jestem Tate i jestem martwy. Chcesz się umówić?

Tate Langdon był 17-letnim pacjentem psychiatrycznym, mającym mroczne sekrety odnośnie swojej przeszłości. Był postacią główną pierwszego sezonu Murder House w serialu American Horror Story.

Wczesne lata życia Edytuj

Tate urodził się w 1977 roku jako syn Constance i Hugo Langdona. Chłopak był starszym bratem Adelaide, Beauregardem i prawdopodobnie jeszcze jednym nieznanym członkiem rodzeństwa. Wydaje się, że jako jeden z dzieci rodziny Langdona nie miał żadnej wady fizycznej, ale był niezrównoważony psychicznie, być może swój stan zawdzięcza nieobecnemu w jego życiu ojcu i faktu, że był zaniedbywany przez matkę. Nie wiedział, że Constance zabiła swojego męża po tym jak się dowiedziała, że ją zdradził. Jednak Tate uważał, że jego ojciec uciekł i porzucił rodzinę, gdy miał niecałe sześć lat. Constance okłamywała swojego syna losem Hugo, by oszczędzić mu żalu. Tate załamał się ostatecznie pod względem psychicznym w 1994 roku, co wiązało się z przeprowadzeniem masowej strzelaniny w Liceum Westfield, przy której zabił piętnaście nastolatków.

Po zakończeniu strzelaniny Tate wrócił do domu i został zabity przez SWAT w swojej sypialni. Od tego czasu Tate został uwięziony w tym domu jako duch.

Wygląd i charakter Edytuj

Tate ma bardzo grunge'owy styl, który był bardzo popularny wśród nastolatków z początku lat dziewięćdziesiątych, w których się wychowywał. Podobnie jak jego muzyczny idol Kurt Cobain, jego usposobienie wydaje się być poważne i znudzone życiem. Jest atrakcyjnym, młodym mężczyzną o kręconych blond włosach, kwadratowej szczęce, intensywnie ciemnobrązowych oczach i uroczym uśmiechu.

Tate jest mrocznym i manipulującym chłopcem, choć może udawać również wyjątkowo charyzmatycznego i sympatycznego, jak większość psychopatów. Czuł nienawiść do swojej matki, Constance, która zrodziła się z zaniedbania rodzicielskiego i słownego znęcania się, które nieustannie występowały, gdy był dzieckiem, a jego mama nadużywała alkoholu. Pomimo swojej dezaprobaty, Constance często wymyślała wymówki dla jego psychicznego zachowania, nazywając go wrażliwym chłopcem. Tate można było szybko zdenerwować, gdy ktoś na czym mu zależy, było w niebezpieczeństwie. Przy tych, którzy nie znali jego przeszłości, Tate udaje normalnego, żyjącego nastolatka i prawdopodobnie nie był świadomy swojego stanu. Dopiero później, zdaje sobie sprawę, że jest duchem, ale obawia się odrzucenia, szczególnie od swojej nowej przyjaciółki Violet Harmon.

Historia Edytuj

78de75e3e79bb070df6d8ff1f604300a

Tate jest nastoletnim pacjentem psychiatry, Bena Harmona. Siedzi z Benem na ich pierwszym spotkaniu i opisuje objawy poważnych problemów psychologicznych, mówiąc Benowi o fantazjach, które ma przygotowując się do szlachetnej wojny. W swoich wyobrażeniach Tate nosi czarne ubrania ze skóry, ma czaszkę namalowaną na twarzy i szyi, a jego włosy są zaczesane do tyłu. Zabija ludzi i nie ma wyrzutów sumienia. Tate twierdzi, że pozbawia życia głównie tych, których lubi i nic nie czuje, ponieważ myśli, że zabierze ich z tego brudnego, cholernego horroru. Pyta Bena, czy uważa, że zwariował na punkcie tych fantazji, ale psychiatra nie zgadza się i mówi, że Tate jest po prostu kreatywny i że słyszał o wiele gorsze rzeczy.

Galeria Edytuj

Bohaterzy
Murder House Główni Vivien HarmonBen HarmonViolet HarmonTate LangdonConstance LangdonLarry Harvey
Drugoplanowi MarcyHugo LangdonDallasCharles MontgomeryChad WarwickBillie Dean HowardTroy i BryanTravis WanderlyPatrickNora Montgomery Moira O'HaraMargaret HarveyLukeLorraine HarveyLeahInfantataHayden McClaineHallieElizabeth ShortDr HallBeauregard LangdonAngela HarveyAdelaide LangdonJack Colquitt
Asylum Główni Oliver ThredsonTimothy HowardSiostra Mary EuniceArthur ArdenSiostra JudeLana WintersKit WalkerGrace Bertrand
Drugoplanowi ShelleyWendy PeyserTeresa MorrisonSpiveyShachathMatka KlaudiaMissy StoneLeo MorrisonLeigh EmersonJohnny MorganAlma WalkerCharlotte BrownPepper
Sabat Główni Cordelia FoxxZoe BensonMyrtle SnowKyle SpencerMisty DayMadison MontgomerySpaldingDelphine LaLaurieFiona Goode
Drugoplanowi BastienNanSiekiernikPapa LegbaMarie LaveauLuke RamseyJoan RamseyKayleeHank FoxxAnna Leigh LeightonQueenie
Freak Show Główni Bette i Dot TattlerJimmy DarlingDell ToledoGloria MottStanleyMaggie EsmereldaDandy MottDesiree DupreeEthel DarlingElsa Mars
Drugoplanowi PaulLegless SuziMa PetiteAmazonka EveTwistySaltyRegina RossCorey BachmanBonnie LiptonThorMarjorieJack ColquittEdward MordrakeChester CrebPepper
Hotel Główni IrisSally McKennaJames MarchJohn LoweDonovanAlex LoweLiz TaylorWill DrakeRamona RoyaleElizabeth
Drugoplanowi Demon uzależnieniaTristan DuffyMax EllisonMarcyLachlan DrakeVendelaScarlett LoweHolden LoweAgnethaRudolph ValentinoNatacha RambovaPani EllisonGabrielWrenBartholomewQueenieHazel Evers