FANDOM

„Jeśli kogoś kochasz, to nigdy nie powinieneś go skrzywdzić.”

Tate Langdon jest 17-letnim pacjentem psychiatrycznym, posiadającym mroczne sekrety. Jest postacią w serialu American Horror Story graną głównie przez Evana Petersa.

Przeszłość Edytuj

Tate przyszedł na świat w 1977 roku jako syn Constance i Hugo Langdonów. Był bratem Adelaide, Beauregarda i Rose. Choć jako jedyny z rodzeństwa nie posiada żadnych fizycznych defektów, chłopak jest bardzo niezrównoważony psychicznie, co prawdopodobnie jest wynikiem nieobecności ojca i zaniedbania przez matkę. Constance zamordowała jego ojca, Hugo, ponieważ dowiedziała się, że mężczyzna zdradzał ją z ich sprzątaczką, Moirą O'Harą. Jednakże, Tate był przekonany, że jego ojciec uciekł i porzucił swoją rodzinę kiedy chłopiec miał sześć lat. Constance okłamała Tate'a na temat losu Hugo zarówno po to, aby oszczędzić mu żalu po zmarłym ojcu, a także, aby móc ocalić siebie przed trafieniem do więzienia. Psychika Tate'a osiągnęła punkt krytyczny w 1994 roku kiedy to dokonał masowej strzelaniny w liceum Westfield High, zabijając przy tym piętnaścioro uczniów.

Po strzelaninie, Tate wrócił do domu i został zabity w swojej sypialni przez oddział S.W.A.T.. Od tamtej chwili, Tate zamieszkuje dom jako duch.

Wygląd i osobowość Edytuj

Tate posiada bardzo grunge'owy styl, który był popularny wśród nastolatków na początku lat 90. Podobnie jak jego muzyczny idol Kurt Cobain, jego usposobienie jest zazwyczaj dość poważne, często sprawiając wrażenie zmęczonej życiem osoby. Jest atrakcyjnym, młodym mężczyzną o kręconych, blond włosach, kwadratowej szczęce, intensywnie ciemnobrązowych oczach i urokliwym uśmiechu.

Będąc od najmłodszych lat przekonanym przez swoją matkę, że jego ojciec porzucił go dla innej kobiety (pomimo faktu, iż w rzeczywistości to ona go zamordowała i wymyśliła to kłamstwo w celu wyjaśnienia jego zniknięcia), Tate został zmuszony do dorastania w cieniu obsesyjnego perfekcjonizmu swojej matki i byciu traktowanym jako jej ulubione dziecko, czasami będąc chwalonym za bycie jej jedynym atrakcyjnym dzieckiem na tle pozostałej trójki jej zdeformowanego potomstwa. Choć Constance często usprawiedliwiała Tate' a, nazywając go "wrażliwym chłopakiem", stała się wobec niego obelżywa kiedy nie udało mu się "zaszczycić świata swoimi darami", co spowodowało, że Tate zaczął żywić do niej urazę z powodu niemożności spełnienia jej nierealistycznych oczekiwań. Ta uraza względem niej wzrosła jeszcze bardziej kiedy Tate odkrył, że Beauregard został uwięziony na strychu jak zwierzę, a następnie zamordowany z rąk Larry'ego Harveya na prośbę jego matki, w zamian za utrzymywanie z nim relacji seksualnej. Choć Tate usiłował buntować się przeciwko Constance w celu ochrony reszty swojego rodzeństwa, nie był w stanie powstrzymać ich ostatecznej destrukcji, obwiniając swoją matkę za zniszczenie każdej osoby, którą kiedykolwiek kochał, co przyczyniło się do powstania trwałej rozpadliny w ich relacji. Pozostając bez żadnego pozytywnego wzoru do naśladowania, zaczął dostrzegać ducha Nory Montgomery jako jego matkę, mimo iż nigdy nie była w stanie zapamiętać kim był dopóki nie przypomniał jej o tym, przy czym kobieta odwiedzała go tylko prosząc o zdradzenie miejsca pobytu jej zaginionego biologicznego dziecka.

Fabuła Edytuj

Murder House Edytuj

Tate jest nastoletnim pacjentem psychiatry, Bena Harmona. Siedzi z Benem na ich pierwszym spotkaniu i opisuje objawy poważnych problemów psychologicznych, mówiąc Benowi o fantazjach, które ma przygotowując się do szlachetnej wojny. W swoich wyobrażeniach Tate nosi czarne ubrania ze skóry, ma czaszkę namalowaną na twarzy i szyi, a jego włosy są zaczesane do tyłu. Zabija ludzi i nie ma wyrzutów sumienia. Tate twierdzi, że pozbawia życia głównie tych, których lubi i nic nie czuje, ponieważ myśli, że zabierze ich z tego brudnego, cholernego horroru. Pyta Bena, czy uważa, że zwariował na punkcie tych fantazji, ale psychiatra nie zgadza się i mówi, że Tate jest po prostu kreatywny i że słyszał o wiele gorsze rzeczy.

Apocalypse Edytuj

Edytuj

Bohaterowie
Murder House Główni Vivien HarmonBen HarmonViolet HarmonTate LangdonConstance LangdonLarry Harvey
Drugoplanowi MarcyHugo LangdonDallasCharles MontgomeryChad WarwickBillie Dean HowardTroy i BryanTravis WanderlyPatrickNora Montgomery Moira O'HaraMargaret HarveyLukeLorraine HarveyLeahInfantataHayden McClaineHallieElizabeth ShortDr HallBeauregard LangdonAngela HarveyAdelaide LangdonJack Colquitt
Asylum Główni Oliver ThredsonTimothy HowardSiostra Mary EuniceArthur ArdenSiostra JudeLana WintersKit WalkerGrace Bertrand
Drugoplanowi ShelleyWendy PeyserTeresa MorrisonSpiveyShachathMatka KlaudiaMissy StoneLeo MorrisonLeigh EmersonJohnny MorganAlma WalkerCharlotte BrownPepper
Coven Główni Cordelia FoxxZoe BensonMyrtle SnowKyle SpencerMisty DayMadison MontgomerySpaldingDelphine LaLaurieFiona Goode
Drugoplanowi BastienNanSiekiernikPapa LegbaMarie LaveauLuke RamseyJoan RamseyKayleeHank FoxxAnna Leigh LeightonQueenie
Freak Show Główni Bette i Dot TattlerJimmy DarlingDell ToledoGloria MottStanleyMaggie EsmereldaDandy MottDesiree DupreeEthel DarlingElsa Mars
Drugoplanowi PaulLegless SuziMa PetiteAmazonka EveTwistySaltyRegina RossCorey BachmanBonnie LiptonThorMarjorieJack ColquittEdward MordrakeChester CrebPepper
Hotel Główni IrisSally McKennaJames MarchJohn LoweDonovanAlex LoweLiz TaylorWill DrakeRamona RoyaleElizabeth
Drugoplanowi Demon uzależnieniaTristan DuffyMax EllisonMarcyLachlan DrakeVendelaScarlett LoweHolden LoweAgnethaRudolph ValentinoNatacha RambovaPani EllisonGabrielWrenBartholomewQueenieHazel Evers
Roanoke Główni JadkaAudrey TindallDominic BanksShelby MillerMatt MillerElias CunninghamAmbrose WhiteRory MonahanSidney Aaron JamesLee HarrisMonet Tumusiime
Drugoplanowi Cricket MarloweDiana CrossEdward Philippe MottTodd Allan ConnorsJether PolkFlora HarrisIshmael PolkMama PolkMason HarrisPriscillaScáthachMiranda i Bridget JanePiggy ManLot PolkMiloSophie Green
Kult Główni Ally Mayfair-RichardsKai AndersonRudy VincentWinter AndersonIvy Mayfair-Richards
Drugoplanowi Beverly HopeBob ThompsonR.J.Jack SamuelsOz Mayfair-RichardsHarrison WiltonMeadow WiltonTwistyGary LongstreetBebe Babbitt
Apokalipsa Główni Wilhemina VenableGallantDinah StevensMalloryCoco St. Pierre VanderbiltMichael LangdonMadison MontgomeryJohn Henry MooreMiriam MeadCordelia Goode
Drugoplanowi