FANDOM

Sabat (ang. Coven) — trzeci sezon serialu American Horror Story. Nadawany przez stację FX od 9 października 2013 roku do 29 stycznia 2014 roku w USA. W Polsce, natomiast nadawany na kanale Fox Polska od 20 października 2013 roku do 9 lutego 2014 roku.

HistoriaEdytuj

Sezon opowiada o współczesnych i XIX-wiecznych czarownicach. Na początku oglądamy historię rodziny Delphine LaLaurie, XIX-wiecznej sadystki i morderczyni czarnoskórych niewolników. LaLaurie posądza jednego z czarnoskórych gości o gwałt na jej rozwiązłej, najmłodszej córce. Fascynatka mitologii i dawnych bóstw rani młodzieńca, przywiązuje go na strychu i zakłada mu na głowę odcięty łeb byka, czyniąc go tym samym jej ukochanym Minotaurem. Kochanka obecnego pół człowieka-pół byka postanawia zemścić się na LaLaurie. Zabija jej rodzinę a kobietę skazuje na nieśmiertelność.

Jesteśmy w roku 2013. Młoda dziewczyna, Zoe, postanawia przeżyć swój pierwszy raz z chłopakiem. Niestety, gdy prawie dochodzi do stosunku ten ginie, wykrwawiając się na amen. Matka dziewczyny, Nora Benson i tajemnicza Myrtle Snow wysyłają ją do szkoły... czarownic. Zoe spotyka tam swoją nauczycielkę, nowe koleżanki, np. Madison, która jest gwiazdką filmową i najwyższą z wiedźm, Fionę. Wkrótce dochodzi do kilku zabójstw, odzywają się postaci z przeszłości i zombie, a klan Fiony zadziera z czarnoskórą wiedźmą, która od pokoleń żyje w Nowym Orleanie...

Główni bohaterowieEdytuj

Drugoplanowi bohaterowieEdytuj

Lista odcinkówEdytuj

Information icon Osobny artykuł: Sezon 3: Sabat (2013-2014)

CiekawostkiEdytuj

  • Zdjęcia do serialu zrealizowano w Nowym Orleanie (Luizjana, USA).

ZwiastunyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki