FANDOM

Ryan Murphy (ur. 30 listopada 1965) – amerykański scenarzysta filmowy i telewizyjny, reżyser oraz producent. Znany przede wszystkim z tworzenia, współtworzenia i produkcji seriali telewizyjnych. Najbardziej popularne – Asy z klasy (1999-2001), Nip / Tuck (2003-2010), Glee (2009-2015), American Horror Story (2011-obecnie), Rodzinka jak inne (2012-2013), Królowe krzyku (2015-obecnie), American Crime Story (2016-obecnie) i nadchodząca Wojna.

MłodośćEdytuj

Murphy dorastał w Indianapolis w stanie Indiana, w irlandzkiej rodzinie katolickiej. Od pierwszej do ósmej klasy uczęszczał do szkoły katolickiej, a następnie do Central High School w Indianapolis. Swoją matkę opisał jako „królową piękności, która rzuciłaby wszystko, aby pozostać w domu i opiekować się swoimi dwoma synami.” Napisała pięć książek i przed przejściem na emeryturę, pracowała w komunikacji przez ponad 20 lat. Jego ojciec pracował w branży prasowej jako dyrektor działu kolportażu zanim przeszedł na emeryturę.

Po wyjawieniu, że jest gejem, Murphy zobaczył się po raz pierwszy ze swoim terapeutą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki