FANDOM

Odcinki
Murder House PrzeprowadzkaWtargnięcieMorderczy domHalloween (Część 1)Halloween (Część 2)
Świnko, świnkoDom otwartyRubber ManStraszna dziewczynkaPrzygaszone dzieciNarodzinyPo narodzinach
Asylum Witajcie w BriarcliffPsikusy i cukierkiBurzaJestem Anne Frank (Część 1)Jestem Anne Frank (Część 2)Pochodzenie ohydyMroczny kuzynBezbożna nocWieszakWyliczankaRozlane mlekoKontinuumKoniec szaleństwa
Sabat WrednośćPoskładam Ci chłopakaWymianaStraszne figleSpłoń wiedźmo, spłoń!Nadchodzi człowiek z toporemUmarliŚwięte przejęcieGłowaMagiczne przyjemności Stevie NicksChroń SabatIdź do diabłaSiedem cudów
Freak Show Potwory są wśród nasMasakry i popołudniowe seanseEdward Mordrake (Część 1)Edward Mordrake (Część 2)Różowe babeczkiStrzał w dziesiątkęPróby siłyKrwawa jatkaMasakra podczas spotkania kulinarnegoSierotyMagiczne myślenieBurze oklaskówKoniec przedstawienia
Hotel ZameldowanieZsypy i drabinyMamusiaNoc diabłaObsługa hotelowaPokój nr 33PłomykZabójca od dziesięciorga przykazańPragnienie zemstyDokonanie zemstyKrólewska bitwaZostań naszym gościem
Roanoke Rozdział 1Rozdział 2Rozdział 3Rozdział 4Rozdział 5Rozdział 6Rozdział 7Rozdział 8
Rozdział 9Rozdział 10
Kult Noc wyborówNie obawiaj się ciemnościSąsiedzi z piekła rodem9 listopadaDziuryZabójca ze Środkowego ZachoduValerie Solanas umarła za wasze grzechyZima naszego niezadowolenia • ??? • ??? • ???

Przeprowadzka — pierwszy odcinek pierwszego sezonu. Swoją premierę miał 5 października 2011 roku w USA, natomiast w Polsce 12 listopada 2011 roku.

StreszczenieEdytuj

Rodzina Harmonów przenosi się z Bostonu do Los Angeles, aby odciąć się od bolesnej przeszłości i zacząć życie od nowa.

Przeprowadzka Edytuj

1978: Dwaj rudowłosi bliźniacy postanawiają wybrać się do opuszczonego domu. Po drodze spotykają Addie, która ostrzega ich, żeby nie wchodzili do środka. Mówi, że tam umrą. Troy i Bryan nazywają ją psycholką i nic nie robiąc sobie z ostrzeżenia wchodzą do domu. Niszczą wszystko, co staje im na drodze. Rozbijają szyby, uderzają kijami baseballowymi w ściany. Gdy schodzą na dół do piwnicy, natykają się na ludzkie płody i szczątki zwierząt zamknięte w słoikach. Bryan skarży się na zapach i zaczyna wspinać się po schodach, następnie zauważa, że jego brat nie idzie za nim. Wraca się i widzi Troy'a z gardłem rozciętym przez Infantatę. Obaj chłopcy giną w piwnicy zgodnie ze słowami Addie.

2010: Vivien Harmon odbywa wizytę u ginekologa, Dr. Day'a. Lekarz proponuje jej przyjęcie hormonów, jednak ta odmawia. Gdy kobieta wraca do domu, zaniepokojona hałasem dochodzącym z góry dzwoni na policję. Chwyta za nóż kuchenny i udaje się na górę. Podąża za hałasem i odkrywa, że jej mąż, Ben, ma romans z jedną ze studentek. Roztrzęsiona nie chce słuchać przeprosin i rani go nożem w ramię.

2011: Rodzina Harmonów (Vivien, Ben, Violet i ich pies Hallie) dociera do Los Angeles w Kalifornii, gdzie wprowadzają się do domu, w którym niegdyś doszło do śmierci bliźniaków. Podczas gdy pośredniczka handlu nieruchomościami przybliża rodzinie historię domu, pies Hallie zaczyna niekontrolowanie szczekać na drzwi do piwnicy, przez co Vivian każe Violet sprawdzić co się dzieje. Dziewczyna z ciekawości schodzi do piwnicy. Pośredniczka wyjawia, że poprzednimi właścicielami była gejowska para, która odnowiła rezydencję. W nieznanych okolicznościach zmarli w piwnicy. Słysząc to Violet, stwierdziła że wezmą ten dom.

Harmonowie zamieszkują w rezydencji, jednakże pomiędzy małżeństwem widać napięte stosunki. Z kolei Violet jest nękana przez pewną trójkę, na której czele stoi Leah. Nieoczekiwanie Vivien odwiedzają wścibskie sąsiadki - Constance Langdon i jej córka Addy - które wręczają im prezent powitalny w postaci szałwi. Vivien przechadzając się po domu, trafia na strych gdzie znajduje kostium, służący do uprawiania bondage. Prosi Bena, aby się go pozbył.

Ben rozpoczyna sesje terapeutyczne z Tate'm Langdonem, który miewa bujne fantazje o zabijaniu swoich równieśników, szczególnie tych, których lubi. Harmon w nocy lunatykuje nago w nocy i odkręca ogień w kuchence, co zauważa jego żona.

Podczas rozwieszania prania, Vivien napotyka Moirę, którą widzi jako starszą kobietę ubraną w ubrania służącej.

Cytaty Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zdjęcia do serialu kręcono w Los Angeles i na terenie Hidden Valley (Kalifornia, USA).
  • Frances Conroy ( "Stara" Moira O'Hara) niedowidzi na prawe oko. W wielu scenach spoglądając na coś używa chorego oka, zamiast lewego.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj