FANDOM

Murder House — pierwszy sezon serialu American Horror Story. Nadawany przez stację FX od 5 października 2011 roku do 21 grudnia 2011 roku. W Polsce, natomiast nadawany na kanale Fox Polska od 12 listopada 2011 roku do 28 stycznia 2012 roku.

HistoriaEdytuj

Sezon opowiada o losach rodziny Harmonów, która przenosi się z Bostonu do Los Angeles, by zamieszkać w starej rezydencji, skrywającej w swoich murach, mroczne tajemnice. Harmonowie na pierwszy rzut oka są idealną, amerykańską rodziną, jednak to wrażenie jest mylne. Członkowie rodziny zmagają się z wieloma problemami: zdradą, poronieniem i skłonnościami do samookaleczeń nastoletniej córki Violet.

Po zdradzie, na jakiej zostaje przyłapany przez żonę Vivien – byłą wiolonczelistkę, Ben – z zawodu psychiatra, chcąc zostawić złe wspomnienia z przeszłości za sobą i zacząć wszystko od nowa przeprowadza się z rodziną do Los Angeles. Jednak ich nowy dom – stara rezydencja o złowieszczej historii, początkowo wydaje się być idealnym miejscem na nowy start. Nawet tajemnicze zabójstwo, do którego doszło w tym miejscu wiele lat temu, nie zniechęca rodziny do przeprowadzki.

Pomimo mrocznych tajemnic, które skrywa dom, rodzina stara się rozpocząć nowe życie. Ben przyjmuje nowych pacjentów w tym Tate'a – nastoletniego chłopca ze skłonnościami do przemocy i psychotycznymi fantazjami. Violet – nastoletnia córka Harmonów stara się odnaleźć w nowej szkole, a Vivien cały swój czas poświęca na odkrywanie tajemniczego malowidła ściennego, przykrytego pod grubą warstwą tapety.

Tymczasem Violet i Tate, pomimo dezaprobaty ojca, odkrywają, że mają ze sobą wiele wspólnego. Ben poznaje byłego lokatora ich obecnego domu, który przekazuje mu, ku przestrodze, swoją tragiczną historię. Vivien zatrudnia starszą gospodynię domową, która prowadziła dom poprzednim mieszkańcom, a cała rodzina poznaje sąsiadkę – Constance, cierpiącą na kleptomanię oraz z jej córkę Adelaidę (chorą na zespół Downa), które wydają się być dobrze zaznajomione z tajemniczym domem i jego mroczną historią.

Główni bohaterowieEdytuj

Drugoplanowi bohaterowieEdytuj

Lista odcinkówEdytuj

Information icon.png Osobny artykuł: Sezon 1: Murder House (2011)

CiekawostkiEdytuj

  • Zdjęcia do sezonu kręcono w Los Angeles i na terenie Hidden Valley (Kalifornia, USA).

ZwiastunyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki